Öne Çıkanlar BioTech Mustafa Ünal Bitki Aleksandr LUKAŞENKO Darbe

“SESSİZLİĞİN SEBEBİ”,

5gvirüsnews / Röportaj

Dünyada DSÖ 11 Mart 2020 tarihinde salgın var diyerek pandemi ilan etti. Ama pandeminin hızla yayılmasındaki en önemli güç kuşkusuz medya organları ile oldu. 

Türkiye’deki medya da dünya ile aynı anda uluslararası belli başlı haber ajanslarının servis ettiği haberleri  kullanmaya başladı. Ve en çok dikkat çeken de Wuhan’da yerlere düşen insan görüntüleri ile oluşan korkuydu. Pandeminin çok tehlikeli olduğu anlatılıyordu. O korku ile bugünlere geldik! İşte bu pandemi ile var edilen korku basın-yayın organlarında nasıl propagandaya  dönüştü ve haberin mutfağında nelerin olduğunu;  Gazeteci kökenli bir aileden gelen Cemil BARLAS ile görevi doğru ve tarafsız haber vermek olan  basın-yayın organları, halkın bilgilenmesi konusunda görev yapan gazeteciler, araştırma yapan ve yazıları ile halkı aydınlatan yazarların  nasıl ve neden suskun kaldığını anlamaya çalışacağız.

5gvirusnews ; Türkiye’de ki yaşamınız dedeniz  Cemil Sait BARLAS’tan itibaren ailenizle birlikte basın ve yazın hayatının içinde geçti.

Bugünlerde, özellikle de pandemi ile ilgili yapılan haberleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Yakın çevrenizdeki gazeteci-yazar  arkadaşlarınız ile bu konuyu tartışıyor musunuz? Basın-yayın organlarının reklam gelirleri haberciliğin önünde midir.?

Cemil BARLAS; Keşke dediğiniz gibi medyada reklam gelirleri önemli olsa, çünkü eğer reklam almak istiyorsanız okuyucularınız olması lazım. Şu an tüm dünyada reklam gelirleri konvansiyonel medya için detay durumda. Reklamda aslan payını dijital devler topluyor. Konvansiyonel medyada ise reklam payından daha çok sermaye yapısı önemli. Bizdeki medyada aymazlığın asıl sebebi ise reklam gelirleri endişesinden daha çok cahillik, tembellik ve korkutulmuştur.

Yaşadığımız şey sansürden daha ziyade otosansürdür. Eğer laf söylersem bir corona olurum ölmezsem bile rezil olurum endişesidir.

5gvirusnews;  Geçen günlerde twitter hesabınızda, teknolojide yerli olmak yetmiyormuş.. Bilimde de yerli olmak önemliymiş  diyerek bir paylaşımda bulundunuz. 

Türkiye’de yapılan bilim mi yetersiz, yoksa bilim insanları bilimin gereğini yerine getirecek cesaretleri mi yok?

Cemil BARLAS; Teknoloji satın alınabilen bir şeydir ancak bilim satın alınamaz. Bunun en güzel örneği bize bilim kurulu diye sunulan kuruldur. DSÖ ne derse doğru kabul edip papağan gibi tekrarlayan insan topluluğu, literatüre kendilerinden tek kelime katmadılar. Ancak parasını bastırıp aşı aldık ve hatta ortak üretim de yapacağız. Yani teknoloji satın alınıyor ama bilim başka bir şey.

5gvirusnews;   Pandemi gerçekten pandemi mi, yoksa pandemi perdesi  arkasında bir savaş mı yürütülüyor?

Cemil BARLAS; Ortada tüm dünyayı etkileyen, alışık olduklarımızdan daha sert geçen bir mevsimsel grip var. Covid 19 denen hastalığın kendine has özellikleri var. Ancak bununla ilgili alınan tüm tedbirler saçma, işlevsiz, zarar verici ve art niyetli. Tedbirlerin amacı insan sağlığı değil sermaye transferi ve kitle kontrolü. Ne yazık ki bunu da büyük ölçüde başardılar.

5gvirusnews;  Bugün pandemi ile yaşadıklarımız, 2000 yılında faaliyetlerine başlayan Bill &Melinda Vakfı’nın  bir organizasyonu olduğu yönünde görüşler var. DSÖ’nün en büyük bağışçısı, aşı ve test üreticilerine katkı verenin de bu vakıf olduğu biliniyor.

Buna rağmen, bu bağlantı ve bu açık durum neden Türk basın-yayın organlarında yer bulmuyor? Neden hiçbir siyasi parti veya siyasetçi bu konuda konuşmuyor?

Cemil BARLAS; Bill Gates kendi ve aşılarının pcr’ı için her sene yüzlerce milyon dolar dağıtıyor. Demek ki bu dağılımı doğru şekilde yapmış. Sessizliğin sebebi budur.

5gvirusnews; Geçmişte ki ayrımcılık yerini yeni bir ayrımcılığa bıraktı. Hatta sorgulayan insanlara da gerici gözüyle bakılıyor ve bilime inanmamakla suçlanıyor. Bir de sessiz çoğunluk var. 

Siz hangi taraftasınız?  Ve güçlü hangi taraf çıkacak?

Cemil BARLAS; Ben sorgulayan yani “gerici” olan taraftayım.

Eninde sonunda iyiler kazanacaktır. Her zaman iyiler kazanmıştır. Eğer öyle olmasaydı bugün hiçbirimiz yaşamıyor olurduk.

5gvirusnews;   Tedbirlere uyuyor musunuz?

Cemil BARLAS; Aşı olmadım ve olmayı şimdilik düşünmüyorum. Maskenin faydası değil zararı olduğuna inanıyorum. Her türlü kapanmanın öldürücü olduğunu düşünüyorum. Ama ceza yemeyecek kadar kurallara uyuyorum..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ahmet ŞENGÜL 5 ay önce

Hadi, yandaş deyin ve kime yandaş olduğunuzu gösterin naylon gazeteciler, sanal medyacılar.. Cemil BARLAS küreselit çete ve piyonlarına karşı, iyi ve akıllı insanların verdiği mücadelede sembol isimlerden biri oldu.. Teşekkürler

Avatar
Burak 5 ay önce

Cemil Barlas üstadı saygıyla selamlıyorum.

Avatar
İsmet 5 ay önce

Allah C.C yardımı gerçekten inanlara olsun. Bunlar Bilim kurulu değil Bill'in kurulu, Allah C.C müstahaklarını versin...

Avatar
Bekir emre 5 ay önce

Aşı konusunda sorguluyorum haklı olarak ama kucuklukten bu yana kaç kez aşı olduk bunlar ne kadar guvenilirdi?Bu aşı konusunu abartiyormuyuz yok chip yok genleriyle oynama.eger böyle bişe varsa fuzuli konuşmaktan öte artık icraat yapın.kafada soru işareti bırakınca sorun cozulmuyo.elden ne gelir ne yapalım.olsak bı dert
olmasak bı dert.ozellikle Dilipak bakıyorum twitlerine bı doğruluk payın var ama bi de sanki üstten bakış var.İnsanlar ekmeğinin peşinde ne anlar mrnadan ne anlar chipden şundan bundan.Bi de yazılarında içimizdeki beyinsizler yüzünden helak etme diyorsun acaba bu dua doğru bı dua mi?Artık ne tehlikeli ise çıksın biri adamakıllı kafa karışıklığı yapmadan korkusuzca bildiğini açıklasın.Bi kere ölelim bin kere değil.

Avatar
Mamaklı 5 ay önce

Bence dayı-zadesine sorsun tüm bu soruları sonra da sabetay akrabalarına !